"Dbaj dobrze o swoje ciało, po to, by Twoja dusza miała ochotę w nim pozostać." - przysłowie hinduskie

Słowo wstępu

Celem założenia bloga jest udowodnienie, że pomimo borykania się z nadprogramowymi kilogramami - można w pełni cieszyć się smakiem potraw.
Jestem zwolenniczką szukania alternatywy dla produktów, które są dostępne w sklepach, ale pod względem wartości odżywczej pozostawiają wiele do życzenia. W zamieszczonych przepisach i artykułach postaram się nieco przybliżyć ten proces.

Z zawodu - dietetyk. Absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Pragnę podzielić się swoją wiedzą i napływającym doświadczeniem w temacie zdrowych przepisów na zdrowe dania. 

Nie lubię słowa dieta. Mówiąc, że jesteśmy "na diecie" - sami skazujemy się na podświadome założenie, że wielu potraw nie powinniśmy brać do ust. Tymczasem często wystarczy mała modyfikacja w ich przygotowaniu i otrzymujemy zdrowy posiłek bez zbędnych kalorii. 

Wolę określenie: racjonalny i świadomy sposób odżywiania, czyż nie brzmi ładniej niż słowo "dieta"?


*Do każdej potrawy dołączam kaloryczność   kcal , zawartość białka  B - ? g , tłuszczu  T - ? g  ,  węglowodanów  W - ? g błonnika - ? g oraz ilość wymienników węglowodanowych   ? WW.

1 WW - jest bardzo istotny dla osób chorych na cukrzycę i oznacza, że w 1 WW znajduje się 10 g cukrów prostych - tych niesprzyjającym diabetykom, dlatego w procesie leczenia cukrzycy ważne jest by zwracać uwagę na zawartość WW w produktach.

Pozdrawiam i zapraszam do lektury !

Elwira Grudowska




1 komentarz:

  1. Takich przepisów szukałam, z kalorycznością, bo z zawartością bialek i węglowodanów i tłuszczy, jest u mnie na bakier, nie wiem ile powinnam dostarczać dla swojego organizmu.

    OdpowiedzUsuń

Każde uwagi i pytania są dla mnie bardzo cenne, dlatego z góry dziękuję za komentarze. Pozdrawiam!