"Dbaj dobrze o swoje ciało, po to, by Twoja dusza miała ochotę w nim pozostać." - przysłowie hinduskie

Trzy ekologiczne sposoby na porządki!

Trzy ekologiczne sposoby na porządki!

Z racji mojego zawodu, oczywiste dla mnie jest, że żywność którą konsumuję i serwuję mojej rodzinie musi być przeze mnie ściśle skontrolowana. Dbam o to by w mojej codziennej diecie było dużo owoców, jeszcze więcej warzyw, pełnoziarniste pieczywo, kasze, naturalny nabiał, jaja i mięso z wolnego chowu, orzechy, pestki, dobre tłuszcze. Natomiast unikam w żywności składników, których po pierwsze, nie byłby w stanie przeczytać przecięty trzecioklasista, a po drugie takich, których nie jestem w stanie sobie wyobrazić w stanie surowym lub rosnące w naturze.

Zatem produkty ze zbędnymi dodatkami, konserwantami, utwardzonymi tłuszczami roślinnymi, syropem glukozowo-fruktozowym i innymi słodzikami, w mojej kuchni miejsca nie znajdą. W kwestii żywienia to było dla mnie jasne.

Jednak gdy  będąc w ciąży zapachy popularnych środków czystościowych zaczęły mnie odrzucać, w głowie zapaliła się czerwona lampka. Skoro mój organizm buntuje się w trakcie sprzątania i używania preparatów czystościowych to coś musi być na rzeczy (i nie chodziło tu bynajmniej o wymówki, bo sprzątanie jest czynnością która pozwala mi przy okazji oczyścić nie tylko przestrzeń ale i umysł:).

Do perfekcji opanowałam sztukę analizowania etykiet produktów żywnościowych. Dlatego z równym zaangażowaniem zaczęłam zaznajamiać się z informacjami dotyczącymi składu produktów do czyszczenia. I wiecie co, przeraziłam się. Przeraziłam się, że przez tyle lat nie miałam świadomości jakie spustoszenie w środowisku i w naszym organizmie czynią te wszystkie substancje zawarte w tych preparatach. Owszem komercyjne produkty są skuteczne, ale również niebywale toksyczne.

Dlatego od tego momentu sukcesywnie pozbywałam się ze swojego domu preparatów komercyjnych by ustąpić miejsca poczciwym i nieco zapomnianym produktom tj. soda, ocet, woda utleniona, kwasek cytrynowy i naturalne olejki eteryczne.

Użycie ich w odpowiednich proporcjach pozwala na wysprzątanie domu bez zbędnych chemikaliów, co jest szczególnie istotne w przypadku alergików. Poniżej podzielę się z Wami przepisami na trzy podstawowe środki czystości. Są wypróbowane i przede wszystkim skuteczne!


Przepis nr 1 - Spray do mycia szyb

 

  • Woda 450 ml
  • Woda utleniona 50 ml
  • 5 kropli wybranego naturalnego olejku eterycznego, np. cytrynowy, mandarynkowy, pomarańczowy, grejpfrutowy

Wymieszaj wszystkie składniki w nieprzezroczystej butelce z atomizerem. 
Wstrząśnij przed użyciem.



Przepis nr 2 - Spray do czyszczenia wszelkich powierzchni



  • 1 szklanka octu
  • 1 szklanka wody
  • 20 kropli wybranego naturalnego olejku eterycznego, np. cytrynowy, mandarynkowy, pomarańczowy, z drzewa herbacianego, lawendowy

Wymieszaj wszystkie składniki w nieprzezroczystej butelce z atomizerem. 
Wstrząśnij przed użyciem.


Przepis nr 3 - Płyn do mycia podłóg (do sporządzania na bieżąco)


  • 1 szklanka octu
  • pół wiadra gorącej wody
  • 15 kropli wybranego naturalnego olejku eterycznego, np. cytrynowy, mandarynkowy, pomarańczowy, z drzewa herbacianego, lawendowy, rozmarynowy
Mieszankę sporządzaj na bieżąco, w razie potrzeby.







Powodzenia!









Źródło:
www.zielonyzagonek.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Było smaczne? Niesmaczne? Udało się? Nie udało? Podziel się komentarzem i zdjęciem przygotowanej potrawy :)