"Dbaj dobrze o swoje ciało, po to, by Twoja dusza miała ochotę w nim pozostać." - przysłowie hinduskie

Sałatka z serem pleśniowym, orzechami, rodzynkami i roszponką

Prezentowaną sałatkę pierwszy raz jadłam u mojej dobrej koleżanki. To ona doradziła mi by namoczyć orzechy przed wymieszaniem z pozostałymi składnikami. Dzięki temu zabiegowi pozbędziemy się ich cierpkiego smaku i zyskają na smaku i delikatności :)

Potrawa tak mi zasmakowała, że postanowiłam odtworzyć przepis i po niewielkich zmianach sałatka na stałe zapisała się w nasz obiadowo-kolacyjny repertuar :) 

P.S.  Pozdrowienia dla Magdy ;)


Sałatka  z serem pleśniowym, orzechami, rodzynkami i roszponką
   411,2 kcal  B - 10 g  T - 24,2 g  W - 40,7 g    4 WW



Składniki na 1 porcję:


  • Roszponka 1 garść (ok. 30g)
  • Winogrona czerwone pokrojone na połówki (100g)
  • Pomidory suszone w oleju pokrojone 2 szt. (10g)
  • Orzechy włoskie zalane wrzątkiem na 10 minut 1 łyżka (10g)
  • Rodzynki (najlepiej duże) zalane wrzątkiem na 10 minut 1 łyżka (15g)
  • Ser z niebieską pleśnią pokrojony w kosteczkę 30g

Składniki na sos:
  • Olej rzepakowy tłoczony na zimno lub oliwa extra vergine 1 łyżeczka
  • Miód 1 łyżeczka
  • Sok z cytryny 1 łyżka
  • Woda 2 łyżki
  • Sól, pieprz, zioła prowansalskie

Wykonanie:
  1. Składniki na sałatkę wyłożyć po kolei na talerz.
  2. W miseczce dokładnie wymieszać składniki sosu i polać nim sałatkę tuż przed podaniem.




Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Było smaczne? Niesmaczne? Udało się? Nie udało? Podziel się komentarzem i zdjęciem przygotowanej potrawy :)