"Dbaj dobrze o swoje ciało, po to, by Twoja dusza miała ochotę w nim pozostać." - przysłowie hinduskie

Sałatka z makaronem ryżowym

Sałatka z makaronem ryżowym
1 porcja  236 kcal  B - 6,9 g  T - 1,5 g  W - 38 g  błonnik - 0,8  g    4 WW




Składniki na ok 8 porcji:

  • Makaron w kształcie ryżu 1 op. 400g
  • Ogórek zielony pokrojony w kosteczkę 2 szt.
  • Kukurydza odsączona z zalewy 1 puszka (140g)
  • Czosnek 2-3 ząbki przeciśnięte przez praskę
  • Koperek drobno pokrojony
  • Majonez 2 łyżki
  • Jogurt 2 łyżki
  • Sól, pieprz
Wykonanie:
  1. Ugotować makaron, ale uwaga: gotować go przez połowę czasu napisanego na opakowaniu, (średnio 6 minut) tak by nie został rozgotowany.
  2. Następnie połączyć wszystkie składniki.
Smacznego :)

Sałatka z soczewicy i koziego sera

Sałatka z soczewicy i koziego sera
1 porcja    524 kcal  B - 31,4 g  T - 32,3 g  W - 23,4 g  błonnik - 4,8 g    2,5 WW 


Składniki na 1 dużą porcję:
  • Papryka 1/4 szt.
  • Olej rzepakowy 1/2 łyżki
  • Soczewica zielona 1/8 szkl. (28g)
  • Cebula 1/4 szt. (25 g)
  • Liść laurowy 1 szt.
  • Ser kozi twardy 75 g
  • Bułka tarta 1/2 łyżki (osoby na diecie bezglutenowej powinni użyć bułki tartej bezglutenowej)
  • Skórka z cytryny 1,2 łyżeczki
  • Natka pietruszki 1 łyżeczka
  • Pomidorki cherry 100 g
  • Sałata 100 g
  • Świeży tymianek 4 gałązki

Składniki na sos:
  • Ocet z czerwonego wina 1/4 łyżki
  • Oliwa extra vergine 1/2 łyżki
  • Musztarda Dijon 1/4 łyżeczki
  • Cukier 1/4 łyżeczki

Wykonanie:
  1. Piekarnik nagrzać do 220st . W żaroodpornym naczyniu ułożyć paprykę i polać oliwą. Zapiekać bez przykrycia ok. 15 minut aż zmięknie.
  2. Do rondla wsypać soczewicę, dodać cebulę, liść laurowy, tymianek, zalać wodą i zagotować. Gotować pod przykryciem przez 20 minut, aż soczewica będzie miękka. Odcedzić, wyjąć cebulę, liść laurowy i tymianek.
  3. Przyrządzić sos winegret łącząc składniki sosu.
  4. Ser kozi pokroić na 4 porcje, obtoczyć w bułce tartej, ser smażyć na oleju przez ok. 5 minut aż lekko się zrumieni i zacznie topić.
  5. W misce wymieszać soczewicę ze skórką cytrynową, natką pietruszki, pomidorami i 2/3 sosu. Na talerzu ułożyć soczewicę, udekorować papryką, sałatą, serem i polać resztą sosu.
Smacznego :)

Badam Burfi - indyjska słodycz

Badam burfi - indyjska słodycz
1  kawałek  56 kcal  B - 1,1  g  T - 3,9  g  W - 4,3 g  błonnik - 0,6 g    0,5 WW 



Składniki na około 20 kawałków:
  • Migdały obrane ze skórki (migdały zalać gorącą wodą i odstawić na chwilę, następnie skórka będzie sama odchodzić) 1 szkl. (ok.100g)
  • Cukier ½ szkl. (75g)
  • Kardamon szczypta
  • Masło niesolone lub glee 2 łyżki  (30g)
  • Mleko ok. 1/3 szkl.(ok. 80g)

Wykonanie:
  1. Mleko, cukier, migdały należy zmiksować przy pomocy blendera (mleka powinno być wystarczająco by umożliwiło połączenie składników)
  2. Na patelni rozgrzać masło i wrzucić masę migdałową. Podgrzewać cały czas mieszając. Gdy zacznie nieco gęstnieć (po ok. 6 minutach) należy dodać szczyptę kardamonu. Podgrzewać kolejne 2-3 minuty cały czas mieszając. Masa zgęstnieje i zacznie odchodzić od patelni, wtedy zdejmujemy ją z ognia i mieszamy jeszcze ok., minutę drewnianą łyżką.
  3. Blachę lub tackę smarujemy masłem i wykładamy burfi. Kształtujemy masę szpatułką i rękoma w prostokąt. Możemy posypać masę kawałkami migdałów, pistacji i lekko docisnąć.
  4. Zostawiamy masę na 20 minut do przestygnięcia. Po tym czasie kroimy ostrym nożem burfi w romby lub prostokąty. Zostawiamy do ostygnięcia w pokojowej temperaturze.
Smacznego :)